تصویر ثابت

آموزش - 14

ما را دنبال کنید

جستجوگر

صفحات جداگانه

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 56
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 305
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 59
  • بازديد ديروز : 452
  • بازديد کننده امروز : 26
  • بازديد کننده ديروز : 101
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل ديروز: 6
  • بازديد هفته : 59
  • بازديد ماه : 8,022
  • بازديد سال : 73,346
  • بازديد کلي : 1,037,392
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.15.169.122
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اطلاعات

    آیا دوست دارید در این سایت با حدود 300 بازدید روزانه مقاله خود را  انتشار داده و نویسنده افتخاری ما باشید؟

    روی این لینک کلیک کرده و خیلی سریع عضو شوید و پس از آن به راحتی میتوانید اقدام به نشر مقاله خود نمایید.

کدهای اختصاصی

آخرین ارسالی های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
خلاصه کتاب موفقیت شغلی:نحوه فروش بیشتر! 1 1870 boxell
7 راز افراد موفق 0 2111 leader_niosha
مصاحبه با حسام آرمندهی مدیر عامل اپلیکیشن بازار 0 1409 leader_niosha
زندگی نامه کاظم قلم چی ( نبض آموزش کشور) 0 1747 leader_niosha
زندگی نامه شاهرخ ظهیری( پيشكسوت صنعت غذايي كشور و مبدع سس مايونز در كشور) 0 1133 leader_niosha
زندگی نامه محمدصدر هاشمي‌نژاد( بانكدار، صاحب 60 شركت، يكي از بزرگ‌ترين پيمانكاران) 0 1204 leader_niosha
زندگی نامه عسگر اولادی( بزرگ‌ترين صادركننده خشكبار كشور) 0 1255 leader_niosha
زندگی نامه احد عظیم زاده( بزرگ‌ترين توليدكننده و صادركننده فرش دستباف كشور) 0 1241 leader_niosha
زندگی نامه ری کراک موسس مک دونالد 0 2305 leader_niosha
زندگی نامه استیو جابز 0 1420 leader_niosha
دانلودرایگان کتاب مدیریت سازمان رابينز، استيفن پي. و سنزو، ديويد اي.دي.، 0 1248 leader_niosha
کتاب مارک جوینر:فروش در 3 ثانیه 0 2998 sorosh_rz
بازار گرم خود را داغ کنید! 0 1552 sorosh_rz
در بازار بد چگونه بفروشیم؟ 0 1705 sorosh_rz
تکنیک های قدرتمند فروش 0 1923 sorosh_rz
خلاصه 50 کتاب در یک کتاب درباره موفقیت 0 2384 sorosh_rz
خلاصه کتاب دوازده ستون موفقیت 0 1602 sorosh_rz
کتاب قله ها و دره ها 0 1166 sorosh_rz
کتاب جان میلتون فاگ:پول پول پول 0 984 sorosh_rz
چطور بهترین فروشنده شوم؟_مدیریت جلسات 0 905 saba_narimani

 

وقتي کاملاً بدانيد براي به دست آوردن چه چيزي کار ميکنيد، آماده ايد که روي نحوه به دست

آوردنش تمرکز کنيد. زمانش رسيده است که ببينيم شرکتهاي مختلف، چگونه به مشاوران و

نماينده هاي خود پول و دستمزد پرداخت مي کنند.

هر شرکت بازاريابي شبکه اي يک طرح پاداش ١ (طرح دستمزد يا طرح بازاريابي هم گفته مي شود)

دارد که در آن مشخصًا ذکر شده است براي آنچه مي خواهيد بايد چه بکنيد.

که در « هرمي » وجه مشترک همه طرحهاي قانوني (يعني مواردي به جز طرحهاي غيرقانوني يا

انتهاي همين فصل شرح داده مي شود) اين است که پرداختها، براساس فروش خودتان و فروش

افرادي است که جذب کرد ه ايد. فروش کل شما هرچقدر بيشتر باشد، سود بيشتري به دست مي آوريد.

اگر شانس بياوريد، طرح درآمدزايي شرکت شما ساده بوده و به سادگي قابل درک است. ولي بسياري

از طرحها، پيچيده و کمي گيج کننده هستند مخصوصًا براي تازه کارها. مشکل، جايي بيشتر مي شود که

خيليها طرح دستمزدشان را به زبان فني و نامفهوم تعريف مي کنند.

منصرف نشويد. هم زمان که کارتان، رشد ميکند، طرح پاداش نيز پيشرفت ميکند. اغلب طرحهاي

خوب روي کارهاي لازم براي ساخت يک سازمان همکاران تمرکز ميکنند. گروه همکاران خوب،

قلب تپنده ي موفقيت است. گروه همکاران يعني افرادي که جذب کرده و آموزش ميدهيد و همچنين

سودي از فروش آنها به شما مي رسد. وقتي طرح پاداش را مي آموزيد، به نکاتي پي مي بريد که براي

افزايش درآمدتان بايد انجام بدهيد.

Compensation Plan - ١

 

اگر طرح پاداش را درک کنيد مي توانيد آنرا به وضوح و با انرژي زياد براي همکاران احتمالي خود

توضيح دهيد. وقتي کارتان را خوب انجام بدهيد آنها نيز مي توانند طرح پاداش را به وضوح و با

انرژي زياد براي همکاران احتمالي خود توضيح بدهند. آنگاه تمام سازمان شما روي سودآورترين

قسمت تمرکز مي کند.

بدون توجه به نوع طرح پاداش شرکت شما، اينها چيزهايي است که بايد بدانيد:

اصل بنيادين بازاريابي شبکه اي، تکثير است يعني فروش محصولات، و جذب ديگران براي فروش

محصولات و به همين ترتيب فروش و جذب ديگران، بارها و بارها و بارها. همه طرحهاي پاداش بر

همين اساس طراحي شده اند تا انگيزشي بوده و شما را به پاداش برسانند.

درصدي از فروش کلي را که انجام مي دهيد به شما مي دهند، معمو لا ماهيانه، البته برخي شرکتها

روي دوره هاي چهار هفته اي، دو هفته اي يا يک هفته اي کار مي کنند.

مي نامند) برسيد، درصد سود شما بيشتر rank وقتي به سطوح بالاتر (که معمولا آنها را رتبه يا

مي شود. رتبه ها را طوري طراحي کرده اند تا مشوق شما براي راه اندازي کسب و کارتان بوده و

پاداشي براي ادامه فعاليتتان باشد.

رتبه ي شما براساس فروش شخصي خودتان و فروش گروهي که چه به طور مستقيم ١ و چه به طور

غير مستقيم ٢ جذب کرده ايد تعيين مي شود. در مجموع، اين افراد را گروه شخصي ٣ شما مينامند.

وقتي يکي از افراد گروه شما، تعداد افراد فعال کافي را جذب کند و يا فروشش به حد لازم براي

کسب رتبه بالاتر برسد، اصطلاحًا از شما منشعب ٤ مي شود. شما از انشعابهاي ايجاد شده هم درصدي

سود مي گيريد ولي احتما لا کمتر از قبل زيرا توقع ميرود راهبر آن گروه، هدايت و حمايت گروهش

را به عهده گرفته و اوست که بايد درصد بيشتري سود بگيرد. در عوض وقت شما آزاد مي شود تا

افراد جديدي را يافته و جذب کنيد.

سطح اول) ) first level يا direct - ١

يعني افرادي که خط اول شما جذب کرد ه اند که معمو لا آنها را سطح دوم، سطح سوم و غيره مينامند. indirect - ٢

personal group - ٣

breakaway - ٤

 

در اغلب طرحها از شما خواسته مي شود که شخصًا تلاش کرده و به رتب ههاي بالاتري نسبت به

افراد منشعب شده خود برسيد. اين، منطقي است زيرا در غير اينصورت، فرد با بهره بردن از تلاش

ديگران به رتبه هاي بالاتر ميرسد که غير اخلاقي است. هوشمندانه ترين کار براي رسيدن به رتبه هاي

بالاتر و حفظ درآمدتان، جذب افراد بيشتر در سطح اول خودتان است.

در اغلب طرحها، آنهايي که بيشترين تعداد انشعاب را ايجاد ميکنند به بالاترين رتبه ها و همچنين

بالاترين پاداشها مي رسند. هستند افرادي که ماهيانه صدها هزار دلار يا بيشتر پاداش ميگيرند. ولي

آنها هم همان کاري را کرده اند که شما بايد بکنيد: جذب تک تک افراد گروهشان. زمانِ رسيدن به

رتبه هاي بالا، به ميزان سخت کوشي شما و مهارتتان در بازاريابي محصولات و معرفي فرصت کاريتان

بستگي دارد.

اگر کارتان را مرتبًا رشد دهيد، درآمدتان ماه به ماه بيشتر مي شود، که البته متأثر از نوسانات

درخواست کالا در طول ماه و يا سال هم هست.

درصد سودي که از کل فروش به کل مشاوران پرداخت مي شود در اغلب شرکتها يکسان است. با

اين حال هر شرکت، طرح پاداش خود را با کمي تغيير تهيه ميکند. مثلا يک شرکت، درصدي از

فروش هر فردي را که شخصًا جذب بکنيد به شما مي دهد و شرکت ديگري ميگويد براي دريافت

پاداش از گروهتان بايد تعداد افراد جذب شده ي شما به عدد مشخصي برسد و يا فلان مقدار حجم

فروش انجام شود. مثالي ديگر: مقدار فروش شخصي اي که پيش نياز دريافت پاداشهاي بالاتر است در

شرکتهاي مختلف فرق مي کند.

چهار نوع اصلي طرح پاداش که هم اکنون استفاده مي شود ( ۹۸ ٪ طرحها از اين چهار نوع هستند)

عبارتند از:

(Breakaway) ۱- پلکاني يا انشعابي

(Hybrid Uni-Level) ۲- تک سطحي ترکيبي يا َت ْ کزا

(Matrix) ۳- ماتريسي

(Binary) ۴- باينري

 

اسامي، گيجتان نکند. اين عنوانها فقط نشان دهنده ساختار هر طرح است. توضيحات بعد، شما را

در درک تک تک آنها ياري مي دهد:

پلکاني يا انشعابي

با سابقه ترين نوع طرح پاداش است و حدود ۶۲ ٪ شرکتها از آن استفاده ميکنند. نکات کليدي آن

عبارتند از:

محدوديتي براي جذب همکار وجود ندارد. 

محدويتي براي داشتن همکار مستقيم (يا سطح اول) وجود ندارد. 

را شکل ميدهد. (leg) همکار مستقيم شما (سطح اول شما) اصطلاحًا يک پا 

افرادي که آنها جذب مي کنند، سطح دوم و سوم و غيره شما مي شوند. 

شما پورسانتي از فروش گروه شخصيتان (سطح اول و افرادي که آنها جذب کرد ه اند) 

دريافت مي کنيد.

پيش نياز دريافت پورسانت اين است که خودتان و گروهتان به هدف مشخصي در ماه برسيد 

(مثلا حجم فروش مشخصي در ماه).

ترقي بالا مي رويد و در هر پله، پاداش و « پلکان » شما با کسب شرايط لازم در هر سطح، از 

درصد بالاتري دريافت مي کنيد.

شما درصدي از گروههاي منشعب شده خود (پاهايي که به رتبه بالاتري رسيده اند) دريافت 

مي کنيد البته تا زماني که خودتان در رتبه ي بالاتري نسبت به آنها باشيد.

هرچه تعداد همکاران سطح اول شما بيشتر باشد، کسب و کارتان قوي تر خواهد بود زيرا 

وقتي يکي از آنها منشعب مي شود، همکاران ديگري را در گروه شخصي خود داريد که به

رشدشان ادامه مي دهند.

 

بر گرفته از کتاب یک سوپر استار بازاریابی شبکه ای شویم

 

www.1networker.ir

 

دانلود کتاب یک سوپر استار بازاریابی شبکه ای بشویم

درباره ما

نظرسنجی

نام شرکت شما چیست؟

بیشترین میزان درآمد شما در یک ماه در صنعت بازاریابی شبکه ای حدودا چقدر بوده است؟(صداقت)

2