آخرین ارسالی های انجمن

حتما میدانید که فروش در بازاریابی شبکه ای با فروش در یک فروشگاه متفاوت است! در یک فروشگاه روزانه بالای 100 تا 1000 نفر بستگی به اینکه در جای شلوغ یا خلوتی قرار داشته باشد مشتری وارد میشود.اما یک بازاریاب شبکه ای شاید در طول شغل خود جمعا به 100 مشتری هم نیاز نداشته باشد! زیرا مهم این است که آن مشتری ها به مشتری راضی شما تبدیل شوند!حال سوال این است که مشتری راضی کیست؟
مشتری راضی مبلغ شما و عامل فروش بالای شماست!کسی است که از اینکه به شما سود برساند لذت میبرد و همه جا از شما سخن خواهد گفت!
اما چه کنیم که کسی را به مشتری راضی تبدیل کنیم؟
اولین اصل: ببینیداصلا شخص مشتری هست یا نه! شاید محصول شما به درد او نمیخورد! فروختن شامپوی حالت دهنده به شخصی که مو ندارد کاری مضحک است! بعضی ها اصرار دارند به همه حتی شده یک جنس را بفروشند! این بسیار بد است! شخص نه تنها مشتری نشده بلکه به دشمن شما تبدیل خواهد شد.
دومین اصل: صداقت! خیلی از مشتری ها حوصله بحث ندارند و با این ویژگی شما را امتحان میکنند! اینکه شخصی از عطر های شما خوشش آمده دلیل نمیشود چون مشتری شده شما شامپو و کرم و رنگ مو وغیر و ... را هم به او با هزار دوز و کلک بفروشید! چون شما مغازه دار نیستید! و نیاز دارید مشتری شما با چند نفر دیگر به سمت شما باز گردد نه اینکه به محض خلاص شدن از دست شما از شر شما راحت شود یا بدتر از آن پیش بقیه از شما بدگویی کند.
سومین اصل:مردم دوست دارند خودشان بخرند نه اینکه بهشان فروخته شود!
هیچ وقت در یک گفتگو به صورت مستقیم نگویید من فلان چیز را دارم آیا میخری؟ خیلی خوبه ها! این گفتگو به هیچ وجه به فروش منتهی نمیگردد مگر اینکه طرف برود و شاید بعد از چند ماه از سر دلسوزی یا بجای کادوی تولدتان!!! از شما چیزی بخرد! بجای آن سعی کنید برشور یا کاتالوگی کوچک از محصولات و قیمت و خواصشان( توضیحات خواص باید کامل باشد) بدون هیچ جمله بندی تبلیغاتی و پر زرق و برق همراهتان باشد و اگر شخصی از دوستانتان را دیدید بگویید من در شعلی پاره وقت فعالم که این محصولات را میفروشد اگر علاقه داشتی با من تماس بگیر تا برایت تهیه کنم.
به این ترتیب هم شان کار خود را بالا برده و هم جنس خود را معرفی نموده اید و مطمئن باشید کمتر از یک هفته بعد یک تماس از طرف آن شخص خواهید داشت.
چهارمین اصل: برای فزوش نه طیز قیمت بدهید نه بالای آن! اینکار بسیار بد است! چون اگر مشتری شما با شخصی برخورد کند که از شما گرانتر میدهد ماهیت شرکت شما زیر سوال میرود و کار شما و در نهایت خود شما! و همچنین مشتری شما انتظار خواهد داشت از آن پس درباره همه اجناس به او تخفیف بدهید چون احساس میکند شما سود زیادی از هر جنس نصیبتان میشود!
همچنین گران فروشی به شدت مضر است! زیرا اکثر محصولات در بازار یابی شبکه دارای آدرس سایت شرکت شما هستند و کافی است مشتری برای کنجکاوی یا حتی برای خرید بیشتر وارد سایت شود! تمام است!!! شما یک مشتری و تمام اطرافیان او را از دست میدهید!!
نظرات ارسال شده