تصویر ثابت

عوامل موثر در انتخاب استراتژي بازاریابی

ما را دنبال کنید

جستجوگر

صفحات جداگانه

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 55
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 305
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 209
  • بازديد ديروز : 159
  • بازديد کننده امروز : 65
  • بازديد کننده ديروز : 117
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل ديروز: 10
  • بازديد هفته : 895
  • بازديد ماه : 5,679
  • بازديد سال : 47,567
  • بازديد کلي : 946,374
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.206.194.21
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

اطلاعات

    آیا دوست دارید در این سایت با حدود 300 بازدید روزانه مقاله خود را  انتشار داده و نویسنده افتخاری ما باشید؟

    روی این لینک کلیک کرده و خیلی سریع عضو شوید و پس از آن به راحتی میتوانید اقدام به نشر مقاله خود نمایید.

کدهای اختصاصی

آخرین ارسالی های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
خلاصه کتاب موفقیت شغلی:نحوه فروش بیشتر! 1 1695 boxell
7 راز افراد موفق 0 1998 leader_niosha
مصاحبه با حسام آرمندهی مدیر عامل اپلیکیشن بازار 0 1292 leader_niosha
زندگی نامه کاظم قلم چی ( نبض آموزش کشور) 0 1642 leader_niosha
زندگی نامه شاهرخ ظهیری( پيشكسوت صنعت غذايي كشور و مبدع سس مايونز در كشور) 0 1037 leader_niosha
زندگی نامه محمدصدر هاشمي‌نژاد( بانكدار، صاحب 60 شركت، يكي از بزرگ‌ترين پيمانكاران) 0 1097 leader_niosha
زندگی نامه عسگر اولادی( بزرگ‌ترين صادركننده خشكبار كشور) 0 1156 leader_niosha
زندگی نامه احد عظیم زاده( بزرگ‌ترين توليدكننده و صادركننده فرش دستباف كشور) 0 1134 leader_niosha
زندگی نامه ری کراک موسس مک دونالد 0 2208 leader_niosha
زندگی نامه استیو جابز 0 1314 leader_niosha
دانلودرایگان کتاب مدیریت سازمان رابينز، استيفن پي. و سنزو، ديويد اي.دي.، 0 1142 leader_niosha
کتاب مارک جوینر:فروش در 3 ثانیه 0 2874 sorosh_rz
بازار گرم خود را داغ کنید! 0 1449 sorosh_rz
در بازار بد چگونه بفروشیم؟ 0 1590 sorosh_rz
تکنیک های قدرتمند فروش 0 1814 sorosh_rz
خلاصه 50 کتاب در یک کتاب درباره موفقیت 0 2258 sorosh_rz
خلاصه کتاب دوازده ستون موفقیت 0 1498 sorosh_rz
کتاب قله ها و دره ها 0 1041 sorosh_rz
کتاب جان میلتون فاگ:پول پول پول 0 885 sorosh_rz
چطور بهترین فروشنده شوم؟_مدیریت جلسات 0 799 saba_narimani

 

1) منابع موسسه

2) هم جنس بودن و مشابهت محصولات: در مورد محصولات مشابه(نمک و فولاد) استفاده از

استراتژي بازاریابی یکسان بیشتر از بازاریابی تمرکزي یا تفکیکی موثر است. براي محصولاتی که

داراي ویژگی هاي قابل تشخیص بوده (دوربین و اتومبیل) بازاریابی تمرکزي یا تفکیکی قاعدتا مناسب

تر است.

3) مرحله عمر محصول: اگر سازمانی بخواهد محصول جدیدي را به بازار عرضه کند در این

وضعیت استفاده از استراتژي بازاریابی یکسان مناسبتر به نظر می رسد؛ولی به تدریج که محصول به

مراحل بعدي منحنی عمر خود می رسد و به مرحله افول نزدیک می شود، سازمان هم براي برآوردن

نیازهاي ارضا نشده مصرف کننده به منظور حفظ سهم بازار خود فعالیت بیشتري می کند؛به این دلیل

در مرحله بلوغ و افول عمر محصول، سازمانها بیشترتمایل دارند از استراتژي بازاریابی تفکیکی استفاده

کنند.

4) مشابه بودن بازار: در بازارهاي متجانس اغلب از استراتژي بازاریلابی یکسان استفاده می شود. در

بازارهاي نامتجانس بهره گیري از استراتژي بازاریابی تفکیکی و تمرکزي معقولتر است.

5) استراتژي بازاریابی رقبا: زمانی که در مقابل استراتژي رقبا قرار می گیریم، براي انتخاب

استراتژي باید ابتدا استراتژي هاي رقبا را به دقت بررسی کنیم.

www.1networker.ir


برگرفته از کتاب

خلاصه کتاب

بازاریابی و مدیریت بازار

مولفین و مترجمین:

دکتر احمد روستا

دکتر داور ونوس

دکتر عبدالحمید ابراهیمی 



لینک دانلود:



http://www.1networker.ir/post/57/%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1.html
 

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

نظرسنجی

نام شرکت شما چیست؟

بیشترین میزان درآمد شما در یک ماه در صنعت بازاریابی شبکه ای حدودا چقدر بوده است؟(صداقت)

2